Skip to content

Informacje dla Organizatorów maratonów rowerowych

Jeśli jesteś Organizatorem imprezy i zależy Tobie, aby informacje publikowane na portalach informacyjnych były poprawne i kompletne, przygotowałem krótką listę kontrolną. Zapoznaj się z nią i postaraj się, aby te informacje były dostępne na Twojej stronie internetowej w jednym miejscu. Szczegóły znajdziesz poniżej.

Pamiętaj, że poniższe informacje będą pomocne wszystkim dziennikarzom z którymi przyjdzie Tobie współpracować.

Chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o Twojej imprezie? Wykorzystaj potencjał bloga i zasięgi – skontaktuj się ze mną lub wyślij mail na kontakt@dlugidystansrowerem.pl w celu nawiązania współpracy.

Zakładka „MEDIA”

Najlepszą formą przekazania kompletnych informacji o Twojej imprezie jest utworzenie zakładki „MEDIA” (lub „DLA MEDIÓW”, „DLA PRASY”, „PRESS KIT”, lub podobnie) – to pierwsza rzecz której dziennikarze szukają na stronach internetowych wydarzeń.

Co powinno się znaleźć w zakładce Media:

  • Pełna nazwa imprezy.
  • Dystans do pokonania (w kilometrach), jeśli w ramach tej samej imprezy jest kilka dystansów do wyboru, podaj wszystkie po przecinku.
  • Krótki opis charakteryzujący imprezę. W opisie skup się na samej treści aby była zrozumiała i poprawna. Dodatkowe wyróżnianie tekstu pogrubieniem czy nadawanie nagłówków nie ma sensu. Nie wiesz co napisać? Odpowiedz sobie na pytania: jaki jest cel imprezy, jaka przyświeca temu idea, dlaczego powstała ta impreza, co ją wyróżnia na tle innych, dlaczego warto wziąć udział w tym wydarzeniu.
  • Dokładna data rozpoczęcia i zakończenia imprezy, bez godzin.
  • Lokalizacja wydarzenia: Nazwa obiektu, dokładny adres (ulica i numer), miejscowość, województwo, kod pocztowy. Jeśli obiekt ma swoją stronę internetową, numer telefonu (np. w celu rezerwacji noclegu) – też podaj te informacje.
  • Organizator: pełna nazwa formalna organizatora lub imię i nazwisko (jeśli jest kilka osób, podaj wszystkich albo przynajmniej kluczowych). Możesz, ale nie musisz, podać numer telefonu i/lub adres mailowy do każdej osoby. Podaj także oficjalny adres mailowy organizatora oraz kontaktowy numer telefonu (jeśli istnieje).
  • Strona internetowa: adres oficjalnej strony internetowej wydarzenia.
  • Koszt udziału w wydarzeniu: jeśli na koszt składa się kilka opłat (np. rejestracyjna i osobno za udział) – zsumuj je. Jeśli koszty są różne w zależności od terminu rejestracji – podaj koszt najwyższy, a szczegóły możesz uzupełnić w opisie imprezy.
  • Rodzaj roweru/trasy: określ na jaki rower dedykowane jest wydarzenie – MTB, Gravel czy Szosa (może być kilka).
  • Logo imprezy lub organizatora: najlepiej plik .jpg lub .png o wymiarach minimum 500×500 px i nie większy niż 800×800 px. Jeśli się nie znasz na formatach i rozmiarach plików – udostępnij do pobrania to co masz.
  • Zdjęcia do wykorzystania na portalach: możesz umieścić do pobrania kilka zdjęć o dużej rozdzielczości, które mogą zostać wykorzystane na innych portalach.

Press Kit

Powyższe informacje tekstowe zamieść w jednym pliku DOC, a pliki graficzne osobno do pobrania ze strony (jeśli jest ich kilka, możesz je skompresować do ZIP i jeden plik .zip udostępnić).

Newsletter

Umieść formularz do zapisania się na Newsletter dla mediów. Może to być ogólna lista mailingowa lub dedykowana dla mediów.

Jeśli to czytasz, Administrator portalu Długi Dystans Rowerem wyraża zgodę na dodanie adresu redakcja@dlugidystansrowerem.pl do listy mailingowej organizatora imprez o charakterze sportowym i turystycznym, dedykowanych dla rowerzystów i kolarzy, której przebieg trasy wynosi powyżej 100 km. Jeśli skorzystasz z tego oświadczenia, wyślij proszę wiadomość zwrotną z informacją o dopisaniu adresu do listy.

Ty też możesz zapisać się na mój Newsletter