Skip to content

Jak pokonałem 121,8 km w 5 godzin i 4 minuty – technika jazdy

Zacznę od przygotowania roweru.

W sakwie pod siodełkiem miałem to, co każdy rowerzysta mieć powinien:
łyżki do opon i zestaw naprawczy do łatania dętek. Oczywiście pompka też była – przyczepiona do ramy roweru.
Ponadto do sakwy wrzuciłem powerbanka, dwa imbusy (na wypadek gdybym chciał zmienić ustawienie siodełka lub bloków SPD w butach, skuwacz do łańcucha.

Technika jazdy.

Pierwsze kilkanaście kilometrów musiałem się mocno hamować aby podjazdów nie atakować zbyt mocno.
Na każdym zjeździe zależało mi na oszczędzaniu energii, więc przyjmowałem pozycję aerodynamiczną: dłonie możliwie blisko siebie na środku kierownicy, ręce blisko tułowia, sylwetka mocno pochylona, kolana nieruchomo przyklejone do rury górnej. Dzięki takiemu ustawieniu często przyśpieszałem nawet do 50 km/h bez pedałowania! 🤗

Czy bolał tyłek? Oczywiście! A jak sobie radziłem? Na podjazdach wstawałem z siodełka. Na zjazdach, przyjmując pozycję aero tyłek się przesuwał do tylu co też dawało ulgę.

Czy coś bym poprawił? Tak – już to zrobiłem: zmieniłem kąt pochylenia siodełka (przód uniosłem w górę o kilka mm, przy czym przykładając poziomicę siodełko nadal „patrzy” w dół. Celem zabiegu jest odciążenie ramion.

A Wy co zabieracie ze sobą? Jak oszczędzacie energię? Piszcie w komentarzach.

Elapsed Time Moving Time Distance Average Speed Max Speed Elevation Gain
05:04:31 04:14:45 121.85 28.70 53.64 822.60
hours hours km km/h km/h meters

One Comment

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.