Skip to content

Nowy rok, nowy ja

Jest już połowa stycznia a na blogu nic nowego. To dla tego, że w nowy rok wszedłem bardzo mocno, ciężko pracując nad swoją formą by sumiennie przygotować się do sezonu. Wszak mam nadzieję najpóźniej w kwietniu wsiąść na rower i zaliczyć pierwszy w sezonie rajd z cyklu Grand Prix Amatorów na Szosie. 4 dni w tygodniu na siłowni (2 razy trening siłowy po około 2 godziny każdy i 2 razy Spinning po 1 do 2 godzin na trening) – czyli minimum 6 godzin tygodniowo to już prawie max jaki jestem w stanie wygospodarować w napiętym grafiku. Piątek, sobota i niedziela to czas regeneracji oraz planowania jedzenia, zakupów i relaksu.

Co nowego u mnie?

Ostatni czas przyniósł trochę zmian, więc po kolei najważniejsze z nich:

Elektroniczny trener

Od niedawna zacząłem trenować z pulsometrem. Pewnie dla niektórych z Was wydaje się to dziwne że dopiero teraz. Sam się sobie dziwię, bo już nie wyobrażam sobie treningu bez pulsometru.

Zmiany w diecie

Jeszcze w grudniu konsultowałem swoją dietę z osobą która wie na ten temat więcej ode mnie. Dodatkowo uzupełniłem wiedzę z fachowej książki i od stycznia wdrożyłem nowy plan żywieniowy i treningowy. Efekt? Mniej czasu na wszystko (i m.in. dla tego dopiero teraz pojawia się ten wpis) oraz lepsze efekty treningowe – zarówno wydolnościowe jak i siłowe.

Badania

Jestem też po kontrolnych badaniach lekarskich. Niebawem opiszę o ich wynikach, ponieważ temat jest o tyle ciekawy, że pomimo „bardzo dobrych wyników” wyszła jedna nieprawidłowość. Ale spokojnie, nic złego się nie dzieje!

Przede mną jeszcze w tym tygodniu badania wydolnościowe, a w przyszłym tygodniu wybieram się na spotkanie z którego dowiem się (mam nadzieję) czegoś nowego o Bike fittingu – czyli o optymalnej pozycji na rowerze.

3 komentarze

  1. Paweł Paweł

    Gratulacje konsekwentnego trzymaniu się planu treningowego. Taka baza napewno zaowocuje.
    Badania lekarskie to wizyta u internisty czy jakiś specjalista? Co powinnismy kontrolować?

    Nie wiem jak inni ale ja czekam z niecierpilowością na informacje o fittingu. Może po poszerzeniu wiedzy w tym zakresie jakaś sesja fittingowa w Gdańsku ma Morenie? 🙂

    Pozdrowienia dla odwiedzających blog i samego Autora 😉

    • seba seba

      Paweł, poszedłem do lekarza pierwszego kontaktu i powiedziałem że chcę kontrolnie sprawdzić stan swojego zdrowia, szczególnie że od pół roku ćwiczę bardzo intensywnie. Na podstawie konsultacji z Dietetykiem poprosiłem dodatkowo o pełen profil lipidowy. A jako baza: standardowa hematologia, sód, potas i badania moczu.

      Myślę, że po zebraniu informacji ze szkolenia oraz przećwiczeniu kilku ustawień na sobie przyjdzie i czas na sesję fittingową. Zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni. A przy okazji objazdówki po kraju w ramach Grand Prix Amatorów myślę, że znajdę czas także dla innych spoza Trójmiasta, którzy chcieliby się skonsultować ze mną – nie tylko w kwestiach fittingu 😉

      Czekam też na Wasze komentarze jak Wam idzie realizacja planów treningowych!

  2. Mietek S. Mietek S.

    Bikefiting na pewno się przyda, dlaczego, przekonasz się na mecie BBT w Ustrzykach.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.