Skip to content

DDR #9 – Odżywianie okołotreningowe

Wyczekiwany przez wielu temat związany z odżywianiem w kolarstwie. Ale ten odcinek nie jest tylko o kolarstwie. Opowiadam Wam o tym co każdy z nas może zmienić w swoich nawykach żywieniowych (niezależnie od tego czy trenuje sport czy nie), aby czuć się lepiej i zdrowiej, a przy okazji łatwiej mu było uprawiać ulubioną dyscyplinę sportu.

Uwaga: nie jestem dietetykiem, a materiał powstał w oparciu o moje własne doświadczenia i na podstawie wiedzy z książek (tytuły książek w notatkach poniżej).

Notatki do odcinka

  • Książka pierwsza: „Bike & Cook – kulinarny poradnik rowerzysty” autorstwa Jagoda Podkowska, Marta Kekusz, Tomasz Kołodziejczyk, do kupienia za niecałe 35 zł
  • Książka druga: „Dietetyka Sportowa – co jeść by trenować efektywnie” autorstwa Justyna Mizera, Krzysztof Mizera – ceny od 24,70 zł
  • Udział węglowodanów w diecie powinien wynosić około 50%
  • Nie zapominaj o dziennym zapotrzebowaniu na białko w ilości ok. 1 – 1,5 grama na 1 kg masy ciała.
  • Tłuszcze powinny stanowić około 25 – 30% dziennego zapotrzebowania.
  • Ogranicz konsumpcję pieczywa, zwłaszcza jasnego z mąki pszennej.
  • Węglowodany dzielimy na proste i złożone – unikaj cukrów prostych (słodycze!).
  • Indeks Glikemiczny pomaga w określeniu jak szybko energia z danego produktu jest dostarczana do organizmu. Szukaj produktów o niskim i średnim indeksie glikemicznym, unikaj tych o wysokim IG.
  • Źródła cennych węglowodanów złożonych: makarony pełnoziarniste, wszelkiego rodzaju kasze (jaglana, kuskus, gryczana), ryże (biały, brązowy), słodkie ziemniaki (bataty)
  • Białko z mięsa chudego: pierś z indyka, pierś z kurczaka; oraz białko z jajka kurzego.
  • Tłuszcze z oliwy oraz z oleju kokosowego.
  • Nie zapominaj o dodatkach w postaci: orzechy (nerkowca, włoskie, migdały), pestki dyni, nasiona słonecznika

Kontakt

Znajdziesz mnie na Instagramie, Facebooku oraz Stravie. No i oczywiście na blogu Długi Dystans Rowerem

Koniecznie daj mi znać czy ten odcinek się podobał, a jeśli uważasz go za wartościowy – powiedz choć jednej osobie ze swojego otoczenia, że podcast Długi Dystans Rowerem istnieje i że powinien zacząć go słuchać.

Proszę Ciebie również abyś zostawił ocenę i napisał recenzję na Apple Podcasts i Spotify – dzięki temu kolejne osoby będą miały szansę znaleźć interesujące je treści w tym podkaście.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.