zabezpieczenie antykradzieżowe roweru typu U-Lock obok koła roweru

Zapięcie rowerowe – jak wybrać najskuteczniejsze?

Drugim zakupem, zaraz po rowerze, dla wielu miłośników dwóch kółek jest dobre zapięcie rowerowe lub kask. Zabezpieczenie antykradzieżowe daje poczucie spokoju i pozwala cieszyć się z roweru bez stresu o to gdzie zaparkować swój rower, by nie zostać ofiarą kradzieży. Istnieje wiele różnych rodzajów zabezpieczeń, dzięki którym można czuć się komforotowo, pozostawiając swój jednoślad bez opieki w miejscu publicznym. Artykuł powstał we współpracy z CentrumRowerowe.pl

Post Sponsorowany – CentrumRowerowe.pl

Najskuteczniejsze zapięcia rowerowe – o jakich modelach mowa?

Do grona najskuteczniejszych zapięć rowerowych zaliczyć można kilka typów. Będą to przede wszystkim modele typu U-lock, łańcuchy, blokady tylnego koła i wersje składane. Najtrudniejsze do sforsowania są produkty duże i masywne, dlatego zapewniają one wysoki poziom ochrony przed kradzieżą. 

  • U-lock pozwala na przymocowanie roweru do poręczy, słupa, czy innego stałego elementu. To masywny model w kształcie litery U wykonany z solidnych materiałów, jak np. hartowana stal. Jej przepiłowanie czy przewiercenie jest nie lada wyzwaniem. Powszechnie uznaje się go za najskuteczniejsze zabezpieczenie roweru, dlatego nada się do pozostawania dwóch kółek w miejscach o wysokim ryzyku kradzieży.
    Wady: duża masa, trudność w transporcie, ograniczenia związanie z miejscem mocowania.
  • Łańcuch to popularny rodzaj zabezpieczenia, z którego często korzystają rowerzyści. Jego konstrukcja składa się z solidnych, grubych ogniw ukrytych pod osłoną, chroniącą elementy roweru przed zarysowaniami. Łańcuchy wyposażone są też w mocne zamki lub kłódki, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jednośladu.
    Wady: duża masa (w zależności od modelu), ograniczony obwód.
  • Blokada tylnego koła dobrze sprawdza się jako uzupełnienie innych zabezpieczeń, takich jak u-lock czy łańcuch. Kształtem przypomina podkowę i pozwala na unieruchomienie koła, a tym samym uniemożliwienie wyjechania rowerem.
    Wady: wysoka skuteczność tylko z innymi zapięciami, mała uniwersalność.
  • Zapięcie składane składa się ze stalowych płytek, złączonych nitami. Jest łatwe do przewiezienia, a przy tym wszystkim stosunkowo trudne do sforsowania, dlatego na ten model często stawiają właściciele dwóch kółek.
    Wady: duża waga, ograniczony obwód. 

Nie pamiętam kodu! Nie wiem, gdzie jest kluczyk! 

Czasami zdarzy się sytuacja, w której kluczyk od zapięcia gdzieś się zapodzieje, a kod wyleci nam z głowy w najmniej oczekiwanym momencie. Co robić w takiej sytuacji i jak uniknąć podobnej w przyszłości?

Asekuracyjnie można zakupić zabezpieczenie z kilkoma kluczykami – w razie gdy jeden się zagubi, są inne. Kiedy w naszym modelu był tylko jeden, warto dowiedzieć się czy producent oferuje możliwość dorobienia zapasowych sztuk.  

Jeżeli zapięcie otwiera się za pomocą kodu, ten warto zapisać sobie w kilku miejscach, np. w notatkach w telefonie. Wówczas istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że w razie jego zapomnienia nie odblokujemy roweru. 

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą – praktyczne porady

Rower nie należy do tanich sprzętów, więc żaden właściciel nie chciałby go utracić w wyniku kradzieży. Dobrym krokiem będzie więc zakup solidnego zabezpieczenia, którym obejmiemy ramę i koła. Szczególnie duży i trudny do sforsowania model przyda się w momencie pozostawienia jednośladu w miejscu publicznym gdzie istnieje duże ryzyko kradzieży. Pamiętajmy, by rower przypinać za każdym razem do stabilnego elementu, nawet jeżeli wstąpimy tylko na chwilę do sklepu. Pozostawiony bez nadzoru jest łakomym kąskiem dla złodzieja, który tylko czyha na takie okazje. Dobrym pomysłem będzie również zarejestrowanie go w Krajowym Rejestrze Rowerowym, co w przypadku rabunku, usprawni działania policji.

Służby mundurowe prowadzą także cykliczne akcje znakowania jednośladów. Taka czynność, choć bezpłatna, niesie za sobą konieczność miejscowego uszkodzenia lakieru w celu naniesienia numerów policyjnych. Niestety rowerów wykonanych z włókna węglowego nie da się oznakować z uwagi na zbyt duże ryzyko uszkodzenia ramy.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.