Skip to content

DDR #10 – Odżywianie na rowerze

Okrągła liczba wybrzmiała – to już dziesiąty odcinek podkastu! Bardzo się cieszę, że wytrwałem z nagrywaniem już tyle i że Wy wciąż jesteście ze mną i słuchacie tej paplaniny.

W tym odcinku kontynuuję temat odżywiania rozpoczęty w odcinku 9. Tym razem podpowiadam Wam jak i co jeść podczas jazdy na rowerze. I nie zapominamy o nawodnieniu. Pod notatkami do odcinka znajdziesz linki do wartościowych wpisów na temat odżywiania.

Uwaga: nie jestem dietetykiem, a materiał powstał w oparciu o moje własne doświadczenia i na podstawie wiedzy z książek, internetu.

Notatki do odcinka

  • ilość jedzenia planuj nie na dystans lecz na czas jaki przewidujesz spędzić poza domem
  • przejażdżki do 1 godziny mogą się odbyć bez zapasu jedzenia i picia
  • na rundkę 100 km w tempie około 30 – 32 km/h przydadzą się dwa banany i np. batonik zbożowy
  • w zimne dni zabierz więcej jedzenia – organizm zużywa energię do utrzymania homeostazy, czyli podtrzymania temperatury ciała
  • w upalne dni zazwyczaj jemy mniej
  • przy dłuższych trasach (powyżej 100 km) zazwyczaj kupujemy dodatkowe przekąski w przydrożnych sklepach czy na stacjach benzynowych
  • podczas ultramaratonów kolarskich na których zorganizowane są punkty żywieniowe korzystaj z udostępnionego tam jedzenia
  • eksperymentuj z różnymi potrawami aby wiedzieć jak Twój żołądek zareaguje – to pozwoli uniknąć Ci rewolucji żołądkowych
  • żele energetyczne stosuj jak najrzadziej – one są przystosowane do konsumpcji głównie podczas wyścigów
  • pamiętaj aby nawadniać się w ilości od 0,5 do 1 litra wody na 1 godzinę jazdy
  • zazwyczaj wożę dwa bidony, w jednym mam czystą wodę a w drugim izotonik domowej produkcji lub rozpuszczone tabletki z elektrolitami

Przydatne linki

Kontakt

Znajdziesz mnie na Instagramie, Facebooku oraz Stravie. No i oczywiście na blogu Długi Dystans Rowerem.

Koniecznie daj mi znać czy ten odcinek się podobał, a jeśli uważasz go za wartościowy – powiedz choć jednej osobie ze swojego otoczenia, że podcast Długi Dystans Rowerem istnieje i że powinien zacząć go słuchać.

Proszę Ciebie również abyś zostawił ocenę i napisał recenzję na Apple Podcasts i Spotify – dzięki temu kolejne osoby będą miały szansę znaleźć interesujące je treści w tym podkaście.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.